pmnordby 2021-11-18 23:37:18

Regler Røa Småguttecup 2021

Generelt i turneringen gjelder NBFs regelverk, men med noen tilpasninger:

• Spilletiden 2 x 20 min i gruppespillkampene og i semifinaler, finalene spilles 2 x 30 minutter.
  • Utvisninger: 3 og 6 minutter.
  • Timeout er tillatt kun i finalene.
  • Det spilles ikke ekstraomganger. Dersom resultatet i semifinaler og finaler er uavgjort ved full tid gis det 3 straffer til hvert lag. Hvis det fremdeles er uavgjort, gis hvert lag en ny straffe inntil man kan kåre en vinner. Samme spiller kan ikke ta ny straffe før alle spilleberettigede spillere har hatt 1 forsøk hver.

Dersom to lag fra samme klubb går videre til samme sluttspill skal disse settes opp hverandre i første sluttspillkamp.

I gruppespillet spilles enkel serie. Ved poenglikhet etter seriespill gjelder NBFs regler: 8, punkt 6:

1. Den klubb som oppnår høyest poengtall i sin serie, er vinner.

2. Skulle to eller flere klubber stå likt i poeng totalt, er det den klubb som har fått flest poeng i innbyrdes oppgjør, som vinner.

(Pkt 3 og 4 er ikke relevant ettersom lagene kun møter hverandre en gang i gruppespillet)

5. Skulle to eller flere klubber fortsatt stå likt, er det klubbenes målforskjell i serien som er avgjørende.

6. Skulle også målforskjellen i serien være den samme, går den klubb foran som har laget flest mål i seriespillet.