Røa i finalen i Stabæk Cup

Suksess for 03/04 i sin første 11er-turnering

2016-03-18
pmnordby

Stabæk Cup er bandysesongens siste turnering, og for årsklassen 2003 spilles denne som en 11er-turnering slik at lagene får en forsmak på hva som venter etter overgangen til småguttklassen.

Røa 2003 og 2004 har begge hatt gode resultater i 7er-turneringer gjennom sesongen, og stilte med felles lag på 17 spillere for å sjekke om de kunne hevde seg i 11er-bandy.

Gruppespillkampene ble spilt mandag kveld, og første kamp var mot Snarøya. Etter en litt forsiktig start fant Røa formen og vant komfortabelt 3-0. Kamp nr 2 var mot ØHIL, et lag som vanligvis stiller med 2 7er-lag og har holdt et jevnt godt nivå gjennom sesongene. ØHIL bød på tøff motstand, og det ble en knepen 2-1 seier til Røa. I siste kamp var Drammen motstander, og dette er en klubb vi ikke har spilt mot tidligere. I likhet med Røa hadde Drammen 4 poeng etter 2 kamper, og siste kamp ble dermed avgjørende for hvilket lag som skulle bli gruppevinner. Som vanlig var Røa i diesel-modus og spilte bedre og bedre utover i turneringen. Siste gruppespillkamp ble derfor en pen 2-0 seier, og Røa ble gruppevinnere med 6 poeng.

Finalene ble spilt torsdag, og i kvartfinalen var vi så heldige å møte vår naboklubb Ready. De har mange spillere, og stiller også vanligvis med 2 7er lag på turneringene. Kampen startet i lavt tempo, og det tok lang tid før den første scoringen kom. Heldigvis var det Røa som tok ledelsen, og etter kort tid sto det 3-0 som også ble sluttresultatet. I semifinalen skulle vi møte Høvik som hadde blitt nr 2 i sin gruppe (etter Solberg), og dette ble som forventet en tøff kamp. Høvik tok ledelsen tidlig, men Røa utlignet kort tid etter og det sto 1-1. Et langskudd fra Høvik gikk inn og det sto 1-2, men Røa kvitterte på samme måte slik at kampen måtte avgjøres på straffekonk. Røa satte 2 av 3 straffer og når Høvik bommet og Røas keeper reddet en straffe ble det Røa som skulle spille finale i sin første 11er-turnering.

Solberg hadde spilt overbevisende god bandy gjennom hele turneringen og hadde tydeligvis trent godt på 11er-bandy. Røa fikk straffe etter 20. sekunder og tok ledelsen 1-0. Så kom Solberg tilbake og plutselig sto det 1-3. Solberg økte forspranget etter pause, men Røa tok innpå og det sto 3-4 da det gjensto 3 minutter. Når Solberg satte 3-5 var imidlertid kampen avgjort, og de fleste var enige om at dette var et helt rettferdig resultat.

Vi gratulerer Solberg med seier Stabæk for en godt arrangert cup og ser frem til en ny sesong som Røa Smågutt.

Vi ønsker å takke alle våre sponsorer som har blitt med på laget for å gjøre Røa Kunstisbane Bogstad til en realitet!
Dere har bidratt med en uvurderlig støtte.

Men vi trenger flere midler og sponsorer! Vi håper ditt firma vil være med å utvikle dette fantastiske analegget videre, slik at vi kan få en et enda bedre anlegg til glede for aktive, barnefamilier og skoler i hele bydel Vestre Aker.

Ta kontakt med oss for en prat om en skreddersydd løsning som passer ditt firma!