Røa Allstars vant Ready Cup

Seier i praktfullt arrangement hos vår naboklubb

2016-01-16
pmnordby

For en uke siden vant Røa Allstars finalen i vår egen cup, Røa Energizer Cup.

Når seiersrusen hadde lagt seg var det på tide å brette opp ermene igjen, og på Ready cup deltok 16(!) lag fra egen årgang. I vår gruppe deltok lag fra Stabæk, ØHIL og Sarpsborg, og her var det definitivt ikke snakk om noen walk in the park

I første kamp mot Stabæk måtte Røa overvinne Stabæk-komplekset, og etter litt rusk i forgasseren (Røa Diesel fornekter seg ikke) begynte spillet å ta form. 4-1 ga 2 poeng, og skuldrene kunne senkes noe. Mot ØHIL i kamp nr 2 ble det ingen baklengsmål, og med 6 mål hadde Røa 4 poeng og var sikret puljeseieren uansett resultat i siste kamp. Siste gruppespillkamp mot Sarpsborg bar preg av senkede skuldre og startet jevnt med baklgengsmål og et hissig lag fra Sarp som fulgte oss til 2-2. Så sa Røa takk og farvel og satte inn 4 mål - 6 poeng i gruppespillet!

Sarpsborg stilte med to lag på Ready cup, og i kvartfinalen skulle vi møte den andre halvdelen av våre spreke venner i Østfold. Dette ble en kamp hvor alt trillet Røas vei (vel og merke etter at dieselmotoren var i gang). Røa tok en tosifret seier og skulle spille semifinale mot Sagene!

Sagene har imponert denne sesongen, og fikk en tidlig straffe som de satte utenfor (puh...). Røa tok tak i kampen og ledet 3-0 før Sagene reduserte. Heldigvis holdt det helt inn, og Røa var i finalen for andre gang på én uke.

I den andre semifinalen var det svært jevnt mellom Hauger/Haslum og Høvik. Etter Uavgjort ved full tid og ekstraomganger måtte det et uendelig antall straffeslag til for å kåre en vinner, og 15 minutter på overtid ble det klart at vi skulle møte Høvik i finalen!

Høvik er et lag vi ikke har møtt tidligere, men de spilte imponerende god bandy i semifinalen (med Røa som nervøse tilskuere). Stor var derfor lettelsen når Røa fikk første målet, og enda større når Røa gikk opp i 2-0. Kanskje hadde Høvik brukt mye energi i semifinalen, for etterhvert kontrollerte Røa kampen og satte 3-0 og 4-0 før dommeren blåste av kampen.

Røa Allstars takker Ready for et flott arrangement og Stabæk, ØHIL, Sarpsborg, Sagene og Høvik for god matching i dag.

Neste cup er Snarøya cup, nå skal vi trene!