Til alle aktive i Røa Bandy!

Sesongen er godt i gang og jeg håper dere alle har stor glede av det nye anlegget på Bogstad. Det gleder en bandy leder å se så mange skøyte glade barn og voksne på isen både sent og tidlig og ikke minst alle som bruker anlegget i helgene.

2016-01-07
katarinaroa

Vi har fått et flott og stort anlegg. Takk til alle som har bidratt og bidrar hele tiden.

At det har vært noen utfordringer i innkjøringen av anlegget og at driftsutstyr og annet til tider ryker er noe vi må regne med. Slik er det bestandig første driftsår og vi lærer hele tiden. Vår banemann Ulf gjør en fantastisk jobb både tidlig og sent for at dere skal få de beste trenings og kampforhold.

At dere er flinke til å rydde banene for vant og mål etter kamp og treninger setter han stor pris på.

At anlegget er stort gjør at vi er rigget for stor vekts i Røa Bandy i mange år fremover. Ett av våre mål er å jo å doble medlemsantallet!

Men en stor bane byr også på noen utfordringer. Vi har pt. litt begrenset med utstyr og driftskapasitet for denne størrelsen.

Nå er det blitt kaldt og da er alt så mye lettere tenker de fleste, men slik er det ikke alltid. Når det er kaldt må Ulf fylle ismaskin med varmt vann for å unngå at isen blir sprø og sprekker opp. Vi har litt for liten varmtvanns kapasitet til å kjøre hele anlegget på en gang. Ulf preparer derfor isen etter den trening og kampplan som er satt opp.

Det er derfor viktig at ALLE SOM TRENER følger denne planen. Spesielt tyngre spiller, veteraner, foreldrebandy som går på en sprø is lager store hakk i isen og skaper en kjempejobb for Ulf i etterkant. Han bruker mange timer på å reparere isen. Jeg håper dere vil respekter dette og følge baneoppsettet.

I går ble det arrangert EtterskoleBandy for første gang! Et flott tilbud til alle barn på skolene i nabolaget. Transport ble arrangert fra de fjerntliggende skolene. Det serveres frukt og varm saft. Aktiviteten ledes av Katarina og vi har trenere fra Norges bandyforbund og vår egen juniorer og A-lags stall. Over 30 barn deltok denne første gangen og vi tror det kommer flere utover i sesongen.  Vi har flere plasser og bare ta kontakt med Katarina om man vil bli med.

Til helgen arrangerer vi årets høydepunkt. Vår egen 7`er bandy cup for første gang på Bogstad. Vi gleder oss til å se mer enn 650 unge lovende Bandy barn og mange engasjerte foreldre. Jeg ønsker cup ledelsen lykke til med arrangementet!

Bandy styret ønsker alle lykke til med resten av sesongen!

Godt Nytt År!

Bandyhilsen