Røa IL sprer urban OL skiglede med SpareBank 1

De største skiprestasjonene finner kanskje sted på Youngstorget, ikke nødvendigvis i Pyeongchang. Røa IL langrenn har produsert snøen som nå setter ekstra vinterpreg på Youngstorget under OL.

2018-02-11
trudelarstad

Ildsjeler i langrennsgruppa har også lagt ned en rekke arbeidstimer med preparering av snøen, slik at terskelen skal være lav for å teste gleden av å bevege seg på snø - for alle.

Målsettingen er at flere skal ta del i «vintergleden». Alle nordmenn er ikke født med ski på beina, men alle bør få lov å føle på skigleden uten å gå til anskaffelse av dyrt skiutstyr eller bevege seg langt inn i «marka». Dette legger vi til rette for på Youngstorget.

Inntektene fra arbeidet på Youngstorget investerer Røa IL i Røa snøpark / Idrettspark som vi nå legger til rette for på Røa. Her skal alle få lov å oppleve «kortreist skileik» selv om man må litt lengre unna enn Youngstorget.

….let the fun begin!

Les mer om opplegget på Youngstorget her. Ses vi??