per-ivar@roail.no 2017-01-30 13:16:28

Klubbmesterskap 2019

Mandag 18.mars kl.17.30 arrangerer Langrennsgruppa i Røa IL klubbmesterskap på Voksenjordet. Vi inviterer dermed alle medlemmer "uansett alder og kjønn" til en skikveld med mye moro! En super mulighet for alle Røaløpere, foreldre og søsken å prøve seg. Premiering til alle.

STARTLISTEN LIGGER LENGRE NEDE PÅ DENNE SIDEN (OG I VEDLEGGET)

Vi ønsker spesielt alle fra barnegymmen, allidretten, fotball og bandy velkommen!

Yngste klasse starter først, og vi regner med oppstart ca kl 1800. Endringer kan forekomme - følg med på hjemmesiden.

Påmeldingsfrist onsdag 20.mars klokken 23.59! Etteranmelding tom lørdag 23. mars klokken 16.00 med dobbel avgift.

Klasser:

Født 2012 og tidligere J/G (1 km)
2011 J/G (1 km)
2010 J/G (2 km)
2009 J/G (2 km)
2008 J/G (2 km)
2007 J/G (2 km)
2006 J/G (3 km)
2005 J/G (3 km)
2004/01 J/G (5 km)
02/01/00/99 J/G (6 km)
Senior Kvinner (6 km)
Senior Menn (6 km)
Mosjon, Menn (2 km)
Mosjon, Kvinner (2 km)
Veteran - alle klasser, kvinner og menn (6 km)

Det blir fellesstart for de yngste (2012 og yngre), samt for 17-årsklassen og eldre.

Henting av startnummer på arenaen på Voksenjordet fra klokken 16.30.

Påmeldingsavgift (åpent fram til 20.mars):

Senior / mosjon kr: 225.-
17 år og yngre kr: 175.-

Det vil ikke være anledning til etteranmelding selve renndagen.

Startlisten finner du her og i Excel-vedlegget nedenfor dette bildet av startlisten:

Startliste_Klubbmesterskap_190318.jpg

per-ivar@roail.no 2015-09-15 11:47:01

Skirenn er gøy!

Vi oppfordrer alle til å forsøke å gå skirenn. Det er gøy og sosialt, og det gir et konkret mål. Rennkalenderen finner du i menyen og har oversikt over alle renn der Røa Langrenn stiller mannsterke opp med telt som samlingspunkt og smørehjelp til alle som måtte trenge det.

Rennregler for foreldre:

Røa Langrenn er en klubb med gode verdier. Dette innebærer at vi følger Idrettsforbundets regler for barneidrett. Når det gjelder renndeltakelse ønsker vi at barna skal ha en positiv opplevelse i møte med konkurranser. Vi har derfor laget tre enkle huskeregler for foreldre på skirenn:

• I Røa hjelper vi hverandre
    Foreldre har forskjellig kunnskap om langrenn og det skal ikke være flaut å be om hjelp. De som har kunnskap bør gi råd og hjelpe. De som trenger hjelp skal møte opp i god tid med rengjorte ski. Deltagelse på smørekurs anbefales så får vi flere hjelpere i teltet.
  • I Røa heier vi på alle
    Man heier på alle Røabarn og gjerne barn fra andre klubber. Barna heier på andre Røautøvere når de ikke selv konkurrerer.
  • I Røa er alle skibarn vinnere
    I klasser som ikke rangeres (tom 10 år) forventer vi at foreldre toner ned resultater og heller berømmer innsats og fremgang. Særlig med tanke på målgang, skal ikke gråtende/triste barn gratuleres/hylles med flott innsats, men heller trøstes. I eldre klasser bør fortsatt innsats og utvikling være i fokus.

Alle medlemmer i Røa Langrenn er forsikret på alle renn dersom de har gjort følgende:

Barn frem til den dagen de fyller 13 år:

-          Betalt medlemskap i Røa IL

-          Betalt treningsavgiften til Røa Langrenn

Alle over 13 år:

-          Betalt medlemskap i Røa IL

-          Betalt treningsavgift til Røa Langrenn

-          Tegnet sesonglisens (NSFs skilisens)

For informasjon om forsikring i Røa Langrenn  og Skilisensen, se her.

Naborunden:

Naborunden er uformelle renn på tre mandager i vinter for årgangene 2010 - 2007. Dette vil være i stedet for vanlig trening disse dagene, og vi oppfordrer alle til å delta her. Les mer på Naborunden

Andre renn 2017:

Sø 8.1.:  Lauritz Bergendahls minneløp (prioritert)

Lø 15.1: KM Skagen Oslo Sprint 2017

21.-22.1: Oslo Skifestival, Fristil lørdagStafetter klassisk søndag

28.-29.1: Kretsmesterskap OSLO (lø- klassisk, sø- fristil)

Lø 4.2.:   Rossignolrennet

Ti 7.2.:     Hemingstafetten

Sø 12.2:  Rustad-stafetten (prioritert)

Sø 26.2.: Lillomarka X-cross

Fr-sø 3.-5.3. Kjelsåstrippelen: fr-Prolog, lø-Kjelsåsrennet, sø-Lillomarka/Linderudkollen Rundt

Sø 19.3.: Njårdrennet (prioritert)

On 22.3.: Dæhlie-Sprinten

Lø 25.3.  KM Langdistanse/BSK-rennet 2017

.

Anbefaling antall renn:

For noen år siden innførte Røa dekking av startavgift for sine utøvere. Dette har vært en suksess og vi er i mange skirenn den klubben representert med flest løpere. De siste sesongene har vi sett at enkelte utøvere går nesten alle renn, noe som kan gi for mye fokus på prestasjon, og samtidig gå på bekostning av annen viktig skitrening. Vi i styret er opptatt av at trenere fokuserer på det positive ved deltagelse/ elementer i gjennomføring og mindre fokus på resultat, spesielt i de yngre gruppene.

Vi i styret er også opptatt av at langturer med familien eller i gruppene gir viktig treningseffekt. Vi oppfordrer gruppene til å ta helgesamlinger, bolleturer til hyttene i Marka eller eventuelt en lengre tur etter skirenn. Gruppene bør velge ut renn i Oslo Skikrets med spesielt fokus. Listen over renn har markert prioriterte renn. I tillegg kommer Naborunden.

Ofte stilte spørsmål om barneidrett

karolineroa 2016-11-29 09:07:24

Hvordan melde på skirenn?

For å melde på skirenn som er i regi av Skiforbundet må du ha en bruker i MinIdrett.

Gå på MinIdrett.no og registrer bruker til barnet om du ikke har (ny bruker - helt oppe til høyre).

Velg menypunktet Medlemsskap, og om du ikke står som medlem i Røa Lanrenn, så velg linken Finn ny klubb.

Søk fram Røa Allianseidrettslag, og sørg for å velge "Ski" som idrett i avkryssingsboksen til høyre.

Klikk "Send søknad" så godkjenner vi.

Du vil da få mulighet til å melde på renn direkte fra terminlisten. Når du melder på renn havner de i en handlekurv. Du må sjekke ut denne for å fullføre påmeldingen. Som regel er prisen 0 (faktura sendes klubben), men noen ganger er det et valg - da kan du velge "klubben betaler".

Vi håper å se mange på renn!