Deltakeravgift

Treningsavgiften fastsettes før sommeren. Denne dekker trening for hele sesongen, startkontingent på renn i nærområdet og rabattordning på skiutstyr hos Milskluker`n. I tillegg må det påregnes å stille på minst en dugnad i løpet av sesongen ifbm. ett av våre renn / løp.

Foreldretrening:

Hver mandag arrangeres foreldretrening samtidig med at barna har barmarkstrening. Møt opp sammen med barna og bli med på en variert løpetur.

Påmelding:

Påmelding for alle årsklasser skjer via nettsidene til Røa IL, fra og med september. På hjemmesiden legges det ut praktisk informasjon om treningstider, påmelding til arrangementer og annen viktig informasjon.

Har du noen spørsmål send en mail til styret i Røa Langrenn: langrenn(at)roail.no eller ring leder Rune Lorenzen  på 901 19 441 eller treneransvarlig Øystein Grande på 924 67 444.

Trude Larstad 2015-04-30 10:01:58

Treningstilbud

Røa Langrenn tilbyr langrennstrening for alle barn fra og med 2. klasse. For sesongen 2018-2019 blir dette altså barn født i 2011 og eldre. Vi starter alltid med trening etter høstferien og holder på til snøen går rundt påsketider. 2011 - 2009-årgangene trener en gang i uken, og de øvrige trener to eller flere ganger per uke. De eldste årgangene har et helårstreningstilbud.

Røa Langrenn har en stor gruppe med utøvere som til sammen teller om lag 600 medlemmer. Vi har et godt og variert treningstilbud og et godt sosialt miljø. Vi har medlemmer fra både Huseby, Lysejordet, Voksen, Bogstad, Grindbakken, Skøyen og Bestum skoler.

På treningene legger vi vekt på at barna skal få utviklet sine skiferdigheter og ha det gøy på ski sammen med andre. Jo eldre de blir, jo mer vektlegges teknikk- og kondisjonstrening. Vi har en hovedtrener med overordnet ansvar for alle grupper, samt en egen hovedtrener for hver aldersgruppe som planlegger og gjennomfører treningene med assistanse fra skiinteresserte foreldre.

Treningstider - Generelt

Barmarkstreningene foregår for alle årsklasser hver mandag ved Bogstad skole. Første trening er mandag 8. oktober 2018. I tillegg er det innetrening for 2008-årgangene og eldre i Røahallen eller i store gymsal på Lysejordet skole.

Når det er nok snø til å gå på ski foregår treningene på Voksenjordet vis-a-vis Bogstad camping eller Sørkedalen IFs anlegg på mandager for 2011- 2007-årgangene. Eldre årganger trener fra Frognerseteren/Holmenkollen samme dag. Alle årganger fra og med 5. klasse trener også onsdag og/eller torsdag (de ulike årgangene har forskjellige dager).

Følg med på de respektive gruppenes Facebook-sider for løpende info og oppdateringer til og om de forskjellige årsklassene.