Hva slags utstyr trenger du?

Noen anbefalinger på hva slags ski man bør ha før skisesongen starter.

Vi anbefaler å bruke Facebook-gruppen for kjøp/salg/bytte av utstyr - der kan du finne mye bra til en rimelig penge, Har du barna vokst fra ski og staverså kan du legge det ut der.

Ellers har Milsluker'n gode rabatter for Røa-medlemmer og klubbkvelder med enda bedre tilbud. Her får du også god veiledning.

Ski
Et par kombiski (for både skøyting og klassisk) skal i utgangspunktet holde på dette nivået. For foreldrene er det mest praktisk med et par skøyteski og et par klassiskski, siden barna må stille med blanke ski (helst glider over hele skia) til skøyting. For de som har tenkt til å gå en del renn anbefales det å ha både klassisk og skøyteski.

Lengder ski:
Klassisk: Kroppslengde + 15-20 cm
Skøyting: Kroppslengde + 0-10 cm

Staver:
Barna må ha to par staver, et til skøyting og et til klassisk.

Lengder staver:
Klassisk: Kroppslengde – 30cm
Skøyting: Kroppslengde - 20cm

Støvler: Barna trenger ikke både skøyte og klassiskstøvler. Kombistøvler anbefales .