Erik Lippestad Thorstensen; ny Røa-løper og -trener

Langrennsløperen Erik Lippestad Thorstensen (26) har meldt overgang til Røa IL og forsterker det solide laget av skiløpere som vi har i klubben. Han er en aktiv løper på høyt nasjonalt nivå.

Fra høsten blir han også hovedtrener for HL-gruppa.

2020-05-26
per-ivar@roail.no

Erik har trenerutdannelse og har en barchelorgrad i idrettsvitenskap og pedagogikk.

Erik går også inn i HL-trenerteamet vårt, og fra høsten blir han hovedtrener for HL-gruppen.

«Med Eriks tilknytning til HL-lab og hans spesialkompetanse på styrketrening for utholdenhetsidretter, generell styrketrening og utholdenhetstrening, gleder vi i langrennsgruppa oss til å bygge laget videre på sammen med Erik», sier styreleder Rune Lorenzen.