Nyhetsbrev Langrenn

Hei alle sammen i Røa langrenn.

Nå står en ny langrenn sesong for døren og felles barmark oppstart ermandag 9 oktober klokken 1830

2017-10-09
rogerroa

Vi har allerede vært på Beitostølen med over 120 deltakere og de fleste grupper har begynt med treninger en gang i uken. Så vi er godt i gang med ny sesong allerede.

Nettbutikken åpner mandag 9/10 og Milsluker’n og SWIX viser frem klær og bistår med måling av ski samt innlevering til slip inne på Bogstad skole samme dag.

I år er det 2010 barna som skal begynne hos oss og alle møter på Bogstad skole 1830. Nytt av året er at våre flotte HL løpere(2002/2003) skal introdusere barne for klubben og avvikle dagens trening. Foresatte er da velkommen til informasjons møte inne på skolen.

Velkommen skal dere være til Røa IL og langrenns familien.

Røa langrenn har befestet seg som en av de største langrenns klubbene på Østlandet, og vi har en fantastisk stor junior gruppe denne sesongen. Vi har også flere seniorer som går for Røa og dette beviser at vår klubb er kapabel til å ivareta alle løpere fra 8-100+ år

En stor fordel med dette er at vi kan benytte eldre løpere nedover i yngre grupper som trenere, det er viktig for oss!!

Røa langrenn sin tidlig snø samling blir i år avholdt på Trysil SAS hotel sentralt i Trysil. Her er det holdt av hele kunstsnøløypa til oss, og vi fyller store deler av det flotte hotellet. Her blir det sosialt og fint med basseng, og mange andre fasiliteter. I tillegg får vi egen bespisning i konferansesalen kun for oss!! Meld dere på så snart påmelding åpner!!

Vi forsøker hele tiden å skape verdier på andre måter enn å sette opp medlemsavgift, dette har vært veldig  innbringende i senere tid med avholdte arrangement med Sparebank 1, Samt sponsoravtaler med flere aktører som SWIX, MILSLUKER’N OG ELEKTRO-SIVERT INSTALLASJON

I disse dager forhandles det med flere mulige sponsorer og vi håper å lande en stor fisk til innen kort tid.

Det er viktig for oss å holde kostnadene nede så langt det går, og våre bytte/salgs sider på FB er et ledd i dette.

I tillegg til subsidierte rennavgifter og lave treningsavgifter.

Vi videre fører overtrekksdressen i sortimentet vårt, men dunjakken er ny av året hos Swix.

Vår tidligere solgte røde dunjakke er fremdeles like fin og synlig, så ingen grunn til å måtte kjøpe ny type.

Verdens beste skiløper, vår egen Martin Jonsrud Sundby har i disse dager inngått et tettere samarbeid med Røa langrenn, i den anledning har han sammen med våre juniorer designet ny renndress sammen med Swix.(se bilder)

Den skal han benytte så langt det er lov! Dressen blir tilgjengelig for alle i vår nettbutikk.

I tillegg skal han være med på å lage skirenn, som Røa planlegger på Voksen jordet. Dette vil være langrenns cross og avvikles i 2018

Martin planlegger også egen skiskole på Sjusjøen for våre løpere, samt flere spennende samarbeid med oss i tiden som kommer!

Vi er stolte av dette tette samarbeidet og Martin kommer til å bli delaktig i mye fremover!

I tillegg har han reservert sin personlige sponsorplass på drakt til oss og han. Vår neste sponsor får glede av dette.

Andrew Musgrade representere selvfølgelig også Røa IL og det blir spennende å følge gutta i kommende OL sesong!

Som nevnt er det Voksen jordet på andre siden av Cirkle K stasjonen på Bogstad som det satses på i kommende sesong.

Skuggenjordet benytter vi til barmark og så snart det kommer vill snø, og det jobbes videre med dette området også.

Vi satser på å benytte vår egen snøkanon på Voksen jordet og lage kortreist skileik der. Med produksjon av snø kan vi benytte dette området så mye så mulig, avheng av været og kulden i tiden fremover. I løpet av noen uker blir omfanget avklart, da vi også har søkt flere steder til produksjonsmidler og tillatelser.

Parallelt med vårt kortreiste alternativ vil vi også i år samarbeide med Sørkedalen med løyper og å lage snø!! Ta kontakt med undertegnede for påmelding til snøkanon vakt!! Dette er en meget viktig dugnadsoppgave og kan utføres av alle!!

Det er fantastisk mange flinke og snille medlemmer i vår klubb og vi takker dere alle for deres tid og innsats!

Utenom 3 stk deltidsansatte trenere Jonas Croff, Mina Elise Guneriussen og Kristian Holmsen, samt våre egne juniorer betalte innsats, er det kun dugnadsbasert dreve grupper.

Vi teller over 100 stykker og er uvurdelig i Røa langrenn!! Det er alle oss som gjør en forskjell og bærer denne klubben fremover i fantastisk still!!

Vi blir lagt merke til overalt i hele landet og er alltid blide og heier på alle!!!

TUSEN TAKK til alle