Martincrossen 2019 - bare vakkert!!!!!!

Martincrossen 2019 ble en helt rå opplevelse! Alt klaffet!

Stor kudos til langrennsgruppa for nok et vel gjennomført arrangement.

2019-03-28
per-ivar@roail.no

MARTINCROSSEN 2019 - EN HELT RÅ OPPLEVELSE!

Onsdag 27. mars arrangerte vi Martincrossen for andre gang.

Rennet var mer enn fulltegnet og mange på den lange "ventelista" krysset fingre for at det skulle åpne seg en mulighet.

Langrennsgruppa skulle gjerne tatt i mot flere, men når vi arrangerer et ettermiddagsrenn i midtuken, begrenser antallet seg til det vi klarer å presse inn før det blir for sent og natt:)

De 800 løperne som deltok i Martincrossen var iallefall strålende fornøyde!

Det meste var på vår side denne gangen; Med vårværet vi har hatt den siste tiden, smeltet snøen fortere enn vi håpet på og parkeringsområdene vi håpet at skulle være frostlagte, ble til gjørme og kunne ikke brukes.

MEN; Alt ordnet seg:) Perfekte løyper, ingen parkeringsproblemer, strålende vær og god stemning.

Den iherdige innsatsen fra løypemanskap, snøkanonvakter og andre frivillige i langrennsgruppa kombinert med salting, kreativitet, godt humør og en utrolig ståpå-vilje, ga resultater.

For et mesterskap!

Sola skinte sammen med kjente fjes som skipresident Erik Røste, landslagssjef Vidar Løfshus, idrettsbyråd Rina Mariann Hansen, leder av Ida Eides Minnefond Nils-Ingar (Nilsi) Aadne og våre kjente og kjære Røaløpere Andrew Musgrave og verdensmester Martin Johnsrud Sundby.

Martin fikk sin velfortjente honnør - en "ordsky" laget av alle langrennbarna våre - som ble overrakt styreleder Kathrine "Goda" Godager og "langrennssjef" Rune Lorenzen, og strålte og sprudlet - om mulig - mer enn noen gang sammen med glade barn. Bedre forbilde kan vel ikke barna få?

Det er fristende å nevne navn i en slik stund. Her er det mange som burde takkes og få velfortjent oppmerksomhet - i allefall over 100, siden vi for første gang gikk tom for funksjonærvester:) Men det sier noe om innsatsen.

Vi håper at alle dere flotte frivillige som har lagt ned så utrolig mange timer med innsats, føler stolthet og at alt slitet og den gleden dere ser hos alle barna og ungdommene våre - i denne sammenhengen synliggort gjennom gårsdagens Martincrossen 2019 -  er verdt dette.

Les også hva Akersposten skriver om arrangementet og, ikke minst de flotte bildene som Fredrik har tatt, HER.

VEL BLÅST!

Martin_signering_Folkemende.JPG