Samling for ledere og frivillige i Røa IL 27. februar

Diskusjonen rundt topping av lag og om det er riktig å ha fokus i ung alder på den ene idretten man vil bli god er jo en kontinuerlig debatt både hos foreldre, barn og trenere. Hovedstyret inviterer til: "Temakveld - Rollen som idrettsforelder"

2019-02-06
per-ivar@roail.no

Til alle våre frivillige og ledere: Velkommen til temakveld 27. februar 2019 fra kl 18:00 til 20:00!

Vi ønsker at ALLE frivillige, tillitsvalgte og ledere deltar på dette!

VIKTIG: Meld deg på HER (slik at vi har oversikt over deltakerne)

BAKGRUNN

Røa IL er et stort fleridrettslag med ca 2500 medlemmer - de fleste mellom 6 og 19 år. Med idrettene fotball, bandy, langrenn, sykkel og triatlon i porteføljen omfavner vi mange utøvere - og i noen tilfeller kan det være vanskelig å velge hvilke treninger og idretter man skal prioritere - både som utøver og forelder.

TEMAET

Diskusjonen rundt topping av lag og om det er riktig å ha fokus i ung alder på den ene idretten man vil bli god er jo en kontinuerlig debatt både hos foreldre, barn og trenere. I Røa IL har vi valgt å ha fokus på at barna skal være allsidige og gjerne drive med flere idretter/aktiviteter, og at det viktigste er at barna finner glede og opplever trygghet i sitt idrettsmiljø.Vi ønsker å skape en kultur der vi ikke har så hastverk med å «bli så god», vi vil ha med mange lenge, og la barna utvikle seg i eget tempo.

En debatt rundt dette er både viktig og riktig, og vi bør reflektere og gjøre beviste valg i forhold til dette og verdiene vi står for som klubb.

Våre frivillige er Røa ILs viktigste ressurs. Foreldrerollen i idretten kan være utfordrende, og den kan skape noen situasjoner vi kunne vært foruten.

Temaet er «Rollen som idrettsforelder», og hvordan vi og våre støttespillere bør tenke rundt dette.

FOR HVEM OG NÅR?

Vi ønsker å sette dette på agendaen, og inviterer alle foreldre, frivillige, trenere samt alle samarbeidspartnere til både Røa IL (bredde) og Røa Fotball Elite til en temakveld den 27. februar.

Dere som er frivillige og ledere starter temakvelden kl 18:00 under ledelse av styrelederen i hovedstyret, Kathrine Godager Nordby.

Alle støttespillerne og innlederne er invitert fra kl 19:00.

INNLEDERE/DEBATTANTER

Innledere er personer som er tilknyttet Røa IL på ulikt vis, og som også har et navn og en stemme vi håper mange vil lytte til! Blant disse er:

• Randi Gustad – håndballspiller, ekspertkommentator, håndballtrener gutter 11 år og fotballmamma
  • Vegard Kulset – pappa til 5 aktive idrettsbarn i flere idretter, sponsor og sykkelentusiast
  • Geir Nordby - Toppserietrener, UEFA A-lisens og pappatrener i Røa

Hilsen Goda:)

PS! Lurer du på antrekk? Kom som du er!

Hovedstyret_181211.jpg