rogerroa 2018-01-17 09:41:16

Retningslinjer for publisering av bilder og film

Norges idrettsforbund ønsker å sette søkelyset på hvilke regler som gjelder for publisering av bilder og film av våre medlemmer på nettsider, i sosiale medier og i andre publikasjoner. I den forbindelse har Idrettsforbundet laget noen enkle retningslinjer for å bevisstgjøre trenere, ledere, frivillige og foresatte av barn i idrettslag.

Hovedregelen er at det alltid skal innhentes samtykke fra alle som lett kan identifiseres på bildene før de publiseres. Dersom de som er avbildet er under 15 år må samtykke hentes inn både av barnet selv og foresatte.

Her er NIFs retningslinjer: https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/

Røa IL jobber med å lage sine "mediaretningslinjer", som vil bygge på NIFs retningslinjer. Pr jan 18, så jobbes det med dette og de vil legges her så snart de er klare.

Ved spørsmål, kontakt daglig leder Roger Bjørn Haugen, roger@roail.no