SpareBank1 Østlandet med "Koronagave" til Langrennsgruppa

Koronakrisen skjermer heller ikke idrett og frivillighet. Røa IL, Langrenn organiserer nærmere 1000 barn og unge, og opplever tøffe tider. Nå får klubben ekstra gavemidler fra samarbeidspartner SpareBank 1 Østlandet for å sikre aktiviteten og tilbudet.

2020-05-04
per-ivar@roail.no

Fra pressemelding:

VI ER UTROLIG YDMYKE, GLADE OG TAKKNEMLIGE

- SpareBank 1 Østlandet er en av våre viktigste samarbeidspartnere og vi er veldig glade for disse ekstramidlene vi nå får. Beløpet er betydelig, og midlene vil komme veldig godt med. Dette er et viktig bidrag for at vi skal klare å fortsette å utvikle Røa Snøpark på Voksenjordet og gi et godt tilbud til barn og unge også når koronakrisen er over. Avlysning av arrangementer og aktiviteter har rammet oss hardt, og uten disse pengene hadde fremtiden vært mer usikker, sier styreleder i Langrennsgruppa i Røa IL, Rune Lorenzen.

- Røa IL er en av de som rammes ekstra hardt av koronakrisen. Klubben er viktig for svært mange barn og unge, og vi er glade over at vi kan være med å bidra til at aktiviteter og tilbud kan opprettholdes. Vi har hatt et godt samarbeid med Langrennsgruppa i Røa IL i lang tid og fortsetter å stå ved deres side, sier Tommy Stenersen i SpareBank 1 Østlandet.

Viderefører avtaler
I tillegg til ekstra gavemidler, har banken allerede gitt beskjed om at de opprettholder og viderefører avtalen de har med Langrennsgruppa i Røa IL, forteller Rune Lorenzen. Flere andre samarbeidspartnere har gitt klubben lignende beskjeder – noe som både motiverer og gir oss bedre forutsigbarhet i en usikker tid.

- Det er klart at det er utfordrende tider for mange nå. Koronakrisen skjermer ingen, heller ikke lag, klubber og foreninger. Å få beskjed om at avtaler videreføres bidrar til å skape en trygghet og ro, både hos klubben, de frivillige og alle de barn og unge vi gleder oss til å få i aktivitet igjen, sier Leder for Marked og Kommunikasjon i Røa IL, Per-Ivar Stokkmo. Fremdeles er vi ikke helt i mål, og vi jobber hver dag for å sikre eksisterende og få på plass støttespillere som kan hjelpe oss over den økonomiske delen av krisen.

Barn_Portpassering_1_Sparebank1_200309.jpeg