Presentasjon av J13

Klubben vil fremover presentere alle gruppene på hjemmesiden og sosiale medier - først ut er vår J2004-årgang.

2017-05-10
SteinEllingsen

Redaksjonen møter hovedtrener Ola Mjønes Loe og kaptein Mia Carstensen en forblåst mandag på RK1 til en prat, og jeg skal si de pratet velvillig!

Vårt flotte 2004-kull teller 29 spillere og blir trent av Ola Mjønes Loe, Bjørn Erik Andersson, Henrik Høgmo Utstøl, Lars Gamst og Pål Solberg. Et slagkraftig trenerteam med andre ord!

J2004 er den gruppen i klubben med best oppmøte på trening gjennom vinteren, det står det respekt av, da er det heller ikke så rart at de er så gode som de er?

Kaptein Mia kan fortelle at de har hatt mye fokus på styrketrening gjennom vinteren og redusert på spill aktiviteter, delvis grunnet skadeproblematikk på mange, men også for å ha fokus på detaljer i spillet.
Jentene kom opp fra barnefotball til ungdomsfotball før denne sesongen og starten på vinteren ble brukt på å sveise gruppen sammen, bli kjent og lage én god gruppe - de har de klart godt i følge Mia og Ola.

Sportslige fokusområdet gjennom vinteren har vært 1F, 2F, 3F og omstilling fra angrep til forsvar og forsvar til angrep. Jentene har deltatt i vinterserie, futsalserie og spilt flere treningskamper.

Målsetningen for J2004 fremover er å bli bedre på det vi trener på sier Mia, i tillegg til å holde en stor stamme og utvikle god treningskultur. Allikevel må Ola skyte inn fra yttre høyre at han ønsker å vinne både 1.divisjon og 2.divisjon som jentene deltar i. Ingen tvil om at det er Mia som har det riktige forholdet til målsetninger her :-)

I løpet av 2017 vil de fokusere på å utvikle flere målscorere, de er fortsatt for avhengige av enkeltspillere på det området. Dette begynte de allerede med på trening i skrivende stund, hvor innlegg/avslutning var tema!

J2004 deltar i Adidas cup og OBOS cup i tillegg til seriespill. I sommer skal de til Danmark og hente bøtta hjem fra Dana cup. Andre cuper de skal delta på nevnes Liungen cup, Ham Kam talentcup og en elitecup i Sverige.

Jentene har også planlagt en sosial tur til en gapahuk i nærmeste fremtid, hvor grilling, brenne bål, klatring og spill er temaet for dagen.

Redaksjonen oppfordrer alle med hjerte i Røa til å følge denne flotte gjengen, her ligger det mye potensiale. Kanskje er det en fremtidig Dynamite spiller her?

Lykke til videre med sesongen jenter!