Ny ungdomsspiller debuterer for Røa Dynamite Girls

Lea Mæhlum (født 18.11.2000) debuterte fredag kveld for Røa Dynamite Girls i en treningskamp mot Vålerenga kvinner i Vallhall.

2016-10-21
olaroa

Fredag kveld spilte Dynamite Girls en treningskamp mot Vålerenga kvinner i Vallhall arena. Nå når det er landslagspause er det fortsatt behov for kamptrening til spillerne i klubb, og for Røas del er dette viktige kamper med tanke på cupfinalen som venter. En annen gledelig nyhet er at en egenrekruttert spiller debuterte for Dynamite i kveld, i kampen som endte 1-3 til Røa.

Lea Mæhlum, som er Røa-jente fra bunn, fikk i dag sine første ti minutter på vårt øverste nivå. Hun har vært del av klubbens 2000-lag helt siden hun startet med fotball, men har hospitert til flere arenaer siden hun var 13 år gammel. I fjor var hun en viktig spiller for juniorlaget vårt, og fikk sine første innhopp på rekrutt, mens hun i år har spilt fast J16 og rekrutt-fotball.

Lea har sammen med flere yngre jenter vært mye med på vårt rekruttlag i 2.divisjon senior, som har vært ledet av Torstein Dalen i store deler av sesongen. Rekruttlaget består til enhver tid av spillere som ikke spiller Toppserie og spillere fra våre yngre avdelinger, og det er gode prestasjoner på dette nivået som har ført til at hun nå får prøve seg på høyeste nivå. Tidligere i år har hun også fått prøve seg på en og annen trening med damelaget, men dette er altså første kamp sammen med et rent Dynamite-lag.

Det som har gitt Lea disse mulighetene er en fantastisk stå-på-vilje, treningsiver og en relativt fryktløs tilnærming. Hun har en evne til å ta utfordringer på strak arm, hun har turt å ta ansvar og bidra fra hun var veldig ung, og summen av dette har gitt en solid utvikling de siste årene. Lea er en teknisk solid spiller med god ballkontroll, gode pasninger og en god skuddfot som trives best litt fremover i banen. Vi gratulerer Lea med sine første minutter, og håper det blir mange til!

Heia Røa!