Ulrik Rygg er ansatt som keeperkoordinator i Røa IL

Vi kan med glede annonsere at vår mangeårige ansatte Ulrik Rygg har gått inn i vervet som keeperkoordinator.

2016-05-12
olaroa

Ulrik har hatt ulike verv rundt Røa Fotballakademi og ledet keepertreninger i klubben før, men nå har vi landet en avtale med arbeidsoppgaver som gjør at keepersatsingen i klubben virkelig kan ta steg. Keeperne er elementære brikker i lagspillet fotball, men får ofte ikke den oppmerksomheten de behøver. Ulrik har nå signert en avtale hvor han blir keeperkoordinator, og får dermed ansvaret for at Røa IL klarer å bygge opp gode "keeperteam" i hvert enkelt lag, og dermed større keeperteam i kullene - med en større satsing fra spillerne er 11 år. På denne måten blir keeperne sett, samtidig som de finner ut at de ikke er alene i sin rolle.

Keeperkoordinatorens (Ulrik Rygg) arbeidsoppgaver vil være følgende:

• Keeperkoordinatorens skal ha god kontakt og oversikt over klubbens keepere, samt godt samarbeid klubbens styre og administrasjon, lagledere og trenere samt fotballkretsen.
  • Keeperkoordinator skal utarbeide et rammeverk og utviklingsplaner for keepere i Røa Fotball, som også skal samkjøres med klubbens fotballakademi.
  • I klubbens trenerforum er det også forventet at keeperansvarlig kan presentere en god keepertreningsfilosofi for våre barne- og ungdomsfotballtrenere, og i tillegg kunne følge opp dette i det praktiske arbeidet på felt.
  • Har hovedansvaret for å rekruttere, utvikle og beholde keeperne i klubben, og bygge opp en god treningskultur blant disse. Etablere «keeperteam» i de ulike årgangene.
  • Skal legge til rette for og lede økter for keepere f.o.m. 11 år. Keepere i barnefotballen (t.o.m. 12 år) har fellesøkter, mens keepere i ungdoms- og seniorfotballen får keepertrening og oppfølging i lagtrening.
  • Skal bistå keeperne i å utvikle trenings- og utviklingsmål, og hjelpe de i treningsarbeidet til å nå disse gjennom instruksjon, veiledning og individuelle samtaler.
  • Ansvar for å tilby keeperne som har ambisjoner, holdninger og «talent» videre oppfølging og utvikling i nært samarbeid med kretsen.
  • Skal ha jevnlig dialog med keepernes respektive trenere for å sikre en felles tilnærming i treningsarbeidet.
  • Ansvar for at utstyr til keeperne inngår i klubbens utstyrsavtale.
  • Tilrettelegge hospiteringsmuligheter for keeperne i samråd med sportssjef.
  • Heve keeperens status i klubben!

Vi håper alle våre trenere tar Ulrik godt imot!