Kampreferat semifinale OBOS Cup (Oslomesterskapet) for Røa Krutt

Fredag kveld spilte Røa Krutt (G14) semifinale mot Bærum Sportsklubb.

Vinneren går til finalen i Vallhall som er en happening senere i høst.

2015-10-14
olaroa

1 omgang var relativt jevnspilt i banespill. Men det er en stor forskjell: de målsjansene vi skaper er hvassere enn de Bærum greier å få til. Dette er to lag som står ganske bra til hverandre, i den forstand at begge lag ønsker å kontrollere, spille seg ut bakfra og gjennom midtbanen. Vi går til pause på 0-0. I pausen er vi enige om at vi dersom vi makter å keep on going og beholde spillet vårt, så vil belønningen komme.

Ganske tidlig i 2. omgang vinner vi ballen i gunstig posisjon midt på banen, Luca setter full fart på og fører ball til han møter press, Matz kommer i hundre på høyresiden og Luca slipper en perfekt vektet pasning som Matz på enkelt og elegant vis kontrollerer ned i lengste hjørne. Røa leder 1-0. Vi har 2 store sjanser like etterpå med Mags/Carle og Johan/Dani hvor vi i begge tilfellene opplever at gutta går litt i veien for hverandre når ballen skal rulles i mål. Ingen scoringer. Bærum ruller like etterpå opp et pent angrep hvor deres venstrekant dribler seg nydelig fri og serverer inn et ferdigscoret innlegg på bakre stolpe. Plutselig ble det spennende igjen. Jo nærmere vi kommer slutten jo mer overtar vi. Carle spilles nydelig gjennom og han blir klippet ned omtrent på 16 m. Dommer blåser litt tidlig, ser ikke an fordelen som Matz har idet han har full kontroll på ballen innover mot en ensom keeper. Det blir utvisning på Bærum og et frispark fra 16 m som vi blåser opp i skogen. Nytt frispark fra 16m ender også langt over tverrligger før frispark nr 3 resulterer i en hands og straffespark. Straffe i kampens siste minutt! Johan plasserer ballen nede i hjørnet og scoring. Dommer legger til 6 minutter (!) og de rir vi fint av. Vi vinner 2-1. Ryktene sier at dette er første gang Røa har et lag i finalen i OBOS CUP.

Røa stilte med denne troppen: Ivar, Tobias, Simon, Ola, Håvard, Joakim, Jesper, Fredrik, Mathias, Magnus, Daniel, Carle, Bartek, Luca, Matz, Oscar, Johan, Rasmus.

Finalen spilles i Vallhall lørdag 7. nov kl. 14.00 mot Oppsal.

Det går finaler i flere aldersklasse her hele dagen så de som vil støtte Røa og se de beste lagene i Oslo forskjellige på alderstrinn kan ta turen. Her er oversikt over lørdagens kamper:

Oppegård

Langhus