Kampreferat Røa-Ready

To nabolag, to topplag, brødreduell, mange tilskuere, kveldsmatch under flomlys, hva mer kan man ønske seg før en breddematch i 3.div? Det ble dessverre poengdeling, men med hver sin omgang var det ett rettferdig resultat.

2015-09-12
Ulrik Rygg

Røa - Ready

Det er 11.september og strålende sol. Perfekt vær for fotball på en fredag.

Vi møter Ready som er seriens mestscorende lag og har en målmaskin i Øystein Næsheim som har puttet hele 31 mål på 19 kamper.

Før kampen ligger vi på 2.plass ett poeng bak Frigg og ett poeng foran Ready på 3.plass. Så lokal- og toppoppgjør på en og samme gang er moro for lokalfotballen. Vi har også en brødreduell med vår egen Ulrik og Jonas Rygg som er treneren til Ready.

Kampen

Allerede etter 4 minutter er vi farlig frempå. Morten spiller opp på Larsson som header ned til Stig som dessverre ikke får stokket bena sine og får skutt den over streken.

1-0: Vi styrer banespillet og etter 11 min løsner det for oss. Ballen spilles ut til høyre hvor Gran og Larsson spiller vegg og Gran kommer seg ned til dødlinja hvor han spiller ballen på bakre stang hvor Jakob står klar for å tuppe den i mål.

I banespillet har vi overtaket og kommer til flere farligheter både i spill og dødballer.
Etter 24 min blir Stig spilt alene med keeper, men avslutter kanskje litt tidlig og setter den over mål.

26.min Ready får sin sjanse etter ett frispark som faller ned i feltet vårt og vi får ikke klarert ballen. Etter mye klabb og babb får deres høyreback stå alene på 10 meter og skyter i stanga og ut.

Så etter dette synker kvaliteten litt for begge lag i form av fotballspilling, mye vilje og innsats hos begge lag, men det nærmeste noen kommer er når vi på overtid i 1.omg spiller oss fint ut på venstrekanten og Jakob og Morten triller ball i hatt med 4-5 Readyspillere og spiller ut til Stig som får avsluttet, men det ender kun i en corner.

PAUSE!

2.omg

Ready kommer utpå og ser ut som ett helt annet lag enn i 1.omg. De vil mer og spiller bedre fotball.
Ti minutter ut i 2.omg får de virkelig presset oss bakover i banen.

Bare noen minutter senere så har vi fått tak i ballen og kommer opp oppover venstrekanten hvor ett innlegg blir klarert til corner. Stig går ut for å ta corneren og slår lavt på første stolpe. Der er Larsson med ett langt ben og dytter den inn i mål. JAAAAAAAAAAAAAAA, tenker vi! Men neida, dommeren dømmer for høyt spark for Readyspilleren bøyer seg ned mot bakken for å heade.

Kjedelig når vi kunne gått opp til 2-0 og Readyspillere skjønner like lite som oss om denne annuleringen.

Hadde egentlig ikke tenkt til å skrive mye om dommere i disse referatene, men mye av det som var utpå banen der var absolutt ikke bra nok for dette nivået. Mer trengs ikke å si.

67 min: Ready smeller til med ett langskudd, men vi har Ulrik bak der som redder mesterlig.

Ready kjører på, men kommer ikke til noe annet ett langskudd som Ulrik har grei kontroll på.

80 min: Ready har angrep som vi egentlig har god kontroll på og får ballen ut av farlig område, men på 30 meter kommer ett mottak som ser ut som tidenes planketouch og ballen faller ned i beina på Readys nr. 7 Johannes Hummelvoll, som har lett og lett etter åpninger til å spille Næsheim igjennom, men vi har stengt slusene så han utfordrer høyresiden i forsvaret vårt og får sendt avgårde ett skudd i det lengste hjørnet og Ulrik er sjanseløs.

1-1 og like langt.

De siste 10 minuttene blir det hawaiifotball hvor ingen av lagene får til det helt store foran målene til hverandre. Selv om begge lag ville vinne mot slutten.

Vil også si at forsvaret vårt i dag spilte en meget god match, og våre to midtstoppere har lekestue med avdelingens toppscorer.

Vi får takke Ready for kampen og alle de som tok turen til Voksen Kunstgress.

Neste kamp er lørdag 19.sept borte mot Oslo City.

#30 Steffan

30.%20Steffan%20Krydsby.png