Kampreferat Hasle-Løren - Røa

Herrelaget stormet ut fra startblokkene borte mot formlaget Hasle-Løren. Her kan du lese Steffan Krydsbys kampreferat.

2015-09-07
Ulrik Rygg

Hasle-Løren - Røa

Lørdag klokken 16.00 og vi møter Hasle/Løren på Løren kunstgress.

Vi møter ett Hasle/Løren lag som har tatt 15 av sine 18 poeng på de 7 siste kampene sine og det blant annet mot Valdres! Vi visste de hadde fått inn nye spillere siden vi slo de 5-0 i våres så etter resultatene deres den siste tiden visste vi at dette ville bli en vanskelig kamp. Dette er også Tom Sadeh sin siste kamp for Røa for denne gang.

Vi kommer ut på den malte asfalten også kalt Løren kunstgress. Det blåser ganske greit og er kjølig i lufta selv om sola er oppe og nikker.

I det dommeren blåser i gang kampen og vi på benken har så vidt rukket å sette oss ned på benken så smeller første ball i nettet og heldigvis til oss!

15 sekunder sier linjedommeren at det tok før ballen lå i nettet. Vi får ballen ut på høyrekanten der Andreas Bjørgve slår inn til Stig som står på 13 meter og skyter den utagbart for keepern.

De neste ti minuttene prøver HL å presse oss høyt, med dårlig uttelling. Vi spiller oss ut gang på gang, men får ikke til det helt stor fremover på banen før vi setter i gang ett meget vakkert angrep hvor vi spiller oss ut fra forsvaret opp til Kristian på midten som slår ut på venstrekanten der Morten BJ har travet oppover kanten og slår hardt inn og der stuper Andreas Bjørgve frem og ballen går i mål!

2-0 og spilt i 12 minutter. Hvor skal dette ende?

Kampen fortsetter på samme måte ved at HL prøver å presse oss høyt og vi spiller oss ut og kommer oss rundt på kanten og slår inn, men vi har ingen i feltet som kaster seg frem for å sette ballen i mål.

Skal ikke glemme de tre gangene HL kommer seg til muligheter, men skyter himmelhøyt over 2 ganger og siste gangen er Ulrik der og rydder opp!

Rett før pause kommer Andreas Larsson inn for en meget god Kristian Strandhagen som skadet seg i en vending.

Lagene går til pause!

2.omg er i gang

Rolig de første minuttene helt til det 53 minutt da Stig blir spilt ut på kanten og holder litt på ballen før han slår inn på Larsson som kommer sprintene inn i feltet og kan bare bredside den inn i mål fra 2 meter og det hadde blitt 3-0, men dessverre går ballen utenfor.

Men to minutter etterpå får vi etablert godt spill oppe på banehalvdelen til HL og Stig får ballen og skyter hardt nede i hjørnet og får keeperen til å se ut som en ballgutt som ikke kan gjøre annet enn å hente ballen ut av nettet!

3-0 og dette må vi vel styre lett inn? Men neida, vi sovner etter målet vårt og Hasle/Løren går rett og scorer. Skal sies det at det målet må ha vært tidenes klabb og babb mål!

3-1 Kan Hasle/Løren ødelegge Tom Sadeh sin perfekte statistikk med null tap i Røadrakten?

HL kommer på flere farlige visitter i Røa sin 16 meter og skaper flere sjanser. Men alt fra ett skudd fra 20 meter som er steinhardt til flere avslutninger fra diverse vinkler og snubling alene med keeper så holder Ulrik buret rent resten av omgangen.

Vi vinner 3-1 og spillet har blitt bedre de siste kampene så vi gleder oss til de siste syv og spesielt mot naboklubben Ready allerede på fredag 11.9 på Voksen Kunstgress kl.19.00 som vi kniver med i toppen.

#30 Steffan

30.%20Steffan%20Krydsby.png