Røa junior tapte 3-5 i god kamp mot Bærum

2015-09-04
olaroa

Vi spilte «hjemme» på Voksen torsdag kveld, og vi fryktet det verste siden skader og forfall gjorde det krevende å skaffe nok spillere. Men det ble en kjempekamp av Røa junior, med null seniorer og kun én som holdt jr alder. Vi scorte tre flotte mål. Riktignok scorte Bærum fem, men likevel en svært så positiv kveld på Voksen.

Laget besto av ni utespillere og to keepere, de fleste fra 99-laget. Keeperne var sporty nok til å spille ute en omgang og sto en hver i mål.

Røa gikk tidlig opp i 1-0, og selvfølgelig var det Tuva som scorte etter et fantastisk gjennomspill fra Lea. Utligningen til Bærum var av den merkelige sorten: En corner var på vei gjennom feltet og ut, men så traff den dommeren, og ballen spratt inn foran mål hvor en Bærum spiller uhindret kunne utligne.

Men det unge Røa-laget fortsatte med godt offensivt spill. Emma ble spilt fri på høyre siden, førte ballen inn i feltet og ble felt. Tuva knallet straffen i mål via stanga. Med litt hell holdt 2-1 ledelsen seg til pause.

Andre omgang begynte så dårlig som det var mulig. I det første minutt ga vi bort en uforståelig corner, og på den fikk en Bærum spiller score uhindret fra ca 1 meters hold med fullt av Røa spillere rundt seg. Rett etterpå kom et langt innlegg inn foran mål som vi selv rotet inn i mål, altså 2-3 etter bare fem minutter.

Det jevnet seg litt ut, men 2-4 kom midt i omgangen. Men så: plutselig vinner Emma en ball høyt i banen avanserer, dribler av midtstopperen og sender ballen over keeperen og ned i hjørnet med den største selvfølgelighet. Årets første mål fra Emma, minstejenta i Botten-flokken, var en stor prestasjon og kjempemoro for alle.  Til slutt ble det 3-5, men likevel hang vi greit med og ga aldri opp.

Andre omgangen ble tøff for flere. Bla den nykomponerte midtbanen. Lea, Anna A og Lisa som ble dyktig slitne etter hvert. Hadde vi hatt med vår ordinære høyre back Greta som var på fjelltur, kunne vi fått fighteren Gunhild opp fra back og avlastet midtbanen.

Det nykomponerte midtstopperparet Nanna og Vilde spilte helt utmerket, selv om ingen av dem hadde hatt denne rollen tidligere!

Dette var ungjentenes kveld som viste at vi har mye potensiale framover, og fortsatt er det flere gode 00 spillere som vil kunne styrke laget framover på kort sikt og ikke minst om vi ser lengre fram.

Laget : Julie Bakke, Gunhild Moser Rygnestad, Nanna Thoen Frogner, Vilde Blomseth, Sophie Wattne, Lisa Strømstad, Anna Josefine Assev, Lea Mæhlum, Emma Botten, Hannah Jacobs og Tuva Lotte Leschbrandt Espås.

Trenere: OB og Megan.

Altmuligmann: Harald Bakke som sørget for at så mange 99 spillere stilte opp at vi greide å stille lag.

MTOTFLS
16171819202122