RØA KRUTT G14 TIL TOPPS I VÅLERENGA UNGDOMSTURNERING

I helgen deltok Røa Krutt (G14) på Vålerengas turnering på Vallefeltet. Her jobbet de seg gjennom hele veien, og tok med bøtta hjem!

2015-09-02
olaroa

Etter en tøff seriekamp torsdag kveld (seier mot Bærums Verk) så hadde vi tydeligvis tunge bein mot Vålerenga 2 tidlig fredag ettermiddiag.

Kampen endte 2-2. Langt under pari for vår del. Tunge bein og litt formasjonseksperimentering fra trener får ta hovedskylden.

Lørdag formiddag mot Holmlia skulle bli noe ganske annet. Gutta var mer utvhilt, formasjoner mer normale og vi spiller en god og kontrollert kamp. Har en trygg 2-0 ledelse før Holmlia scorer på et frispark på overtid.

Søndag kl 12 semifinale mot Drøbak Frogn som er et meget godt lag. Vi gjør en god kamp. Gutta gjør gode valg og vurderinger når vi varierer fint mellom hurtige kontringer og tålmodig etablert angrepsspill. En riktig god kamp. Vi vinner 2-0 og er klare for finale. Skår i gleden er Mathias skade som i ettertid viste seg heldigvis ikke å være brudd i fot. Forhåpentligvis skikkelig klar til Hamar Talent Cup førstkommende helg.

Finalen ble gjensyn med våre venner fra Holmlia som utspilte Lørenskog i semifinalen. Holmlia er et mer ujvent lag enn vårt, de har 2-3 spillere med spesielle ferdigheter. En hurtig midtstopper med voldsom fysikk og en spiss som er et angrep alene. Man kan si litt enkelt at matchen ble vunnet av begge lags forsvarspillere og keepere. Stillingen etter ordinær tid: 0-0 og direkte på straffekonk.

Begge lag scorer på 4 av 5, og det går videre til en spiller ad gangen. Nå er det ikke mange som har lyst til å ta straffe, men da Simen smiler lurt og melder seg, ser det bra ut. Holmlias store nr 10 er kanskje blitt litt skremt av Ivars gode redning, han går etter krysset og setter ballen langt utenfor. Simen er trygg og sikrer en ny pokal. Full jubel!