Kampreferat Røa-Lyn 2

Mandag 31. august var det klart for kveldsmatch for herrelaget under, det svake, flomlyset på Voksen kunstgress. Med hele 10 av 11 tidligere lyn-spillere i startelleveren var våre herrer klare for ta imot et ungt Lyn 2 lag.

2015-09-01
Ulrik Rygg

Røa - Lyn 2

Mandagskamp mot ett ungt Lyn 2 lag som vi måtte slå for å tette luken til de andre topplagene. Vi starter med 10 av 11 mann som har tidligere spilt i Lyn så for noen er det møte med gamle kjente.

Vi starter kampen og etter bare 4 min leker keeperen til Lyn Lionel Messi og starter en liten dribleserie og kommer seg unna med det!

1-0!
Vi hopper til 12 minutt og etter ett hardt press mot Lyn de siste 10 minuttene så kommer Stig seg fri i feltet og kliner ballen rett over huet på keeperen!

2-0! 15.min
Andreas Bjørgve står på riktig tid til riktig sted da keeperen til Lyn glipper ballen etter ett innlegg og der ballen faller er foten til nevnte Bjørgve som havner da i nettet!

Vi kjører Lyn godt frem til pause, men vi er ikke nøye nok i angrep til å få mål nummer tre og fire!

Pausen brukes bra for da 2.omg starter er vi på fra start av og skaper store sjanser med en gang.

5 min ut i 2.omg får vi ett frispark på siden som Stig tar fort og slår Morten igjennom bak forsvaret til Lyn og legger den 45 grader ut i feltet der Jakob bredsider ballen i mål. 3-0!!!

Vi fortsetter med sjansesløsing både av Patrick Gran som fra 5 meter setter den rett på keeper (Voksen Kunstgress ulykkesbanen til unge Gran, kamp nr2 han har en like stor sjanse der).

Vi har flere sjanser, men vi får den bare ikke inn i mål. Stig er vårt virkelige uromoment på topp i dag og ser bedre og bedre ut så blir vel som vanlig han som går av med toppscorer tittelen etter sesongen. (Som vanlig)

Øyvind Jakobsen hadde en i mål, men gutten som aldri scorer sto dessverre i offside.

Lyn kommer mer og mer med i kampen og ett innlegg treffer spissen deres som får stå alene og heade fra ca 7-8 meter som Ulrik er kjapt nede å redder.

Lyn fortsetter å prøve seg og får ett frispark som blir slått inn i feltet der Tom blir dyttet i ryggen og tupper ballen mot eget mål, men nok en gang er Ulrik der.

Dagens morsomme:
6 minutter før slutt leker nr.6 på Lyn seg utpå banen og offeret som får ei fin luke er Patrick Gran!

Like etter får Lyn frispark type 40 meter fra mål og spissen deres lader skuddfoten og får et sinnsykt treff og klinker den i krysset. Ulrik selv mener han skulle tatt den, litt vanskelig å se fra min vinkel så vi får ta hans ord for det! Heldigvis reddet han oss ett par ganger tidligere i kampen så vi skal ikke tenke så mye på det.

Vi blir litt lave og gjør litt klønete valg, men har ganske god kontroll og seieren er aldri truet.

Neste kamp er lørdag kl.16 borte mot Hasle/Løren. H/L har oppgradert stallen betraktelig siden vi slo de 5-0 på Røabanen i våres. Så her må vi opp noen hakk og forvente oss en tøff match.

#30 Steffan

30.%20Steffan%20Krydsby.png