J15 på Femsjøcup!

J15 deltok med to lag på Femsjøcup, referatet får du her!

2015-08-28
olaroa

Femsjøcupen er en liten, meget godt organisert cup som spilles første helgen etter skolestart. I år var Røa representert med tre lag – to lag i klassen J15/16 og ett lag i J13/14. Arrangementet har en enkel logistik, alt skjer på en skole – her bodde vi, spiste vi og spilte alle kamper. I tillegg ligger det idyllisk til ved et vann.

For jentene fra 2000 årgangen var dette andre året på denne cupen. Erfaringene fra i fjor var bra, og vi satset på nok en god helg - det fikk vi. Litt sykdom ga en utfordring på antall spillere – vi dro ned med 20 jenter, og ingen fast keeper. Cupen var fleksibel og vi fikk «låne» egne spillere. Vi har heldigvis en solid lagånd og jentene bidro sterk sammen. Ingeborg som til vanlig er lagets solide midtstopper tok utfordringen og stod i mål på nesten alle kamper. Lagene for 2000 jentene var etter beste evne delt i to jevne lag, for å bidra til et sterkt sosialt samhold. Det viktigste denne helgen var å ha det skikkelig gøy sammen, og spille mye fotball.

I innledende runder var det mange jevne kamper mot motstandere vi normalt ikke møter i serien, og det er gøy. Vi hadde flere kamper uavgjort, og selv om det ikke ble mange mål så holdt vi også godt bakover. Vi fikk se en suser av et frispark fra Selma, og solide redninger av Ingeborg.  Jentene har også nå fått ny trener, så dette ble våre første kamper med Kenan.  Etter innledende runder klarte Røa 1 laget å komme seg til A-sluttspill hvor de ble dessverre slått ut i semifinalen (forøvrig av laget som vant ...). Røa 2 kom videre til B-sluttspill hvor de i semifinalen måtte til straffekonkurranse – og vant etter gode redninger fra keeper, og to herlige mål fra både Hedvig og Tora. I B-finalen ble motstanderes dessverre litt for sterke – men jentene fikk pokal, og var fornøyd.