Kampreferat Røa-Oldenborg

Røa-maskineriet dundrer videre. Steffan Krydsby og tatt seg tid til å sette sine ord på det han fikk se fra benken i hjemmekampen mot Oldenborg. Med to tap i fjor og 0-0 borte tidligere i år, klarte Røa endelig å slå Oldenborg. Les Krydsby referat her

2015-08-22
Ulrik Rygg

Røa - Oldenborg

Fredagskamp pga vår egen bane blir oppgradert. Voksen Kunstgress er der det skjer denne fredagskvelden. Ble faktisk minst 30 tilskuere og Henning hadde med pynt til banen i form av Røaflagg.

Jeg er førstemann i garderoben da dommeren får en telefon fra sin ene assistent som har dratt til feil bane! Starter vi kampen med kun en linjemann? Hvem får linjemann på sin side?

Slapp av, assistenten rakk kampen så ble likt for begge lag.

Kampen starter og Oldenborg som etter kamptroppen og se hadde med seg alt de kunne finne av folk som er registrert i klubben. Oldenborg starter kampen med ett høyt press som gir oss ett meget stort bakrom som vi prøver å utnytte, men en overivrig Gerhard løper noen ganger i offside, assistenten er kanskje litt ivrig med flagget noen ganger og Oldenborg får klarert.

Men etter 8 min og bra spill av oss kommer vår nysignering Andreas Bjørgve (er hans 4 kamp da) alene med keeper som står nesten utenfor mål så nesten hele målet er åpent og Bjørgve setter den akkurat utenfor stanga. Til og med Drillo ville sagt at dette var en 100% mulighet!

Kampen fortsetter i samme spor og etter 15 min velter vår egen Chris Luckmann på ballen og Oldenborg som står høyt får en kjempemulighet der høyrekanten deres kliner til og Ulrik redder, men returen går ut til venstre der en annen Oldenborgspiller venter bare på å sette den i mål.

0-1 og vi ligger under igjen!

4 minutter etter får vi ett frispark som slått hardt inn fra Morten? og der er Nikko og header inn ballen og vi er tilbake i kampen! 1-1 J

24.Min:Etter dette har vi muligheten til å gå opp i 2-1 flere ganger, men vi svikter foran mål først ved Gerhard som har løpt seg fri i bakrommet og alene med keeper lobber han over både keepern og målet. Minuttet etter spiller vi oss flott frem og Patrick Gran står på 5 meter å blåser den høyt over mål.

27.min:Så til dagens morohendelse: Nr3 på Oldenborg tar en luke på Bjørgve som står der med lua i hånda og skulle helst hatt den over øynene sine!

Etter dette skjer det ikke stort før rett før pause da Øyvind slår inn og på bakre stolpe kommer vår stolpe i form av Morten BJ som sklir/tryner ballen inn mål.

2-1 og dommeren blåser til pause og dagens pauseunderholdning blir det ingenting av.

I pausen gjør vi to bytter: Stig Haugseth inn for Gerhard og Andreas Larsson inn for Patrick Gran.

2.omg

De to som kommer inn lager kaos for Oldenborg med en gang. Utrolig stor sjanse på første angrepet etter 2.omg Stig setter den på keeper og returen legger Andreas Larsson i fanget på keepern.

4 min ut i 2.omg slår Morten inn fra venstre der Stig kommer seg løs fra forsvaret til Oldenborg og setter den trygt i nettet!

3-1 og nå er det bare snakk om hvor stor seieren skal bli tenkte vi!

Stig med hjelp av hele laget herjer med den bakre fireren til Oldenborg og de ligger alltid en meter bak han når han er på vei mot mål, men selv om Stig kommer til sjanser så setter han de dessverre rett utenfor mål eller over mål!

Oldenborg får en periode på 15-20 min i andre omgang de får trille en del kule og vi blir veldig lave i presset.

Oldenborg skaper to meget store sjanser som forsvaret og Ulrik er der redder. Så skjer det som vanligvis skjer når du flytter alt og alle frem i håp om utligning, du får en ball i ditt eget nett!

81.min :4-1 etter en lang ball opp på høyrekanten som Stig henter og keeperen er på vei ut mot Stig eller pølsekiosken for å hente sennep til pølsa si så Stig slår den inn i feltet der vår nest høyeste mann/gutt på laget Andreas Larsson header ballen i det åpne målet!

Kampen ender dermed 4-1 og dette er niende gangen denne sesongen vi ligger og kommer tilbake og vinner kampen!

Vi takker Oldenborg for kampen og ønsker de lykke til resten av sesongen.

Om du ikke er enig i det som skrives her så gå ut av siden så slipper du og lese det!

Dette er mine meninger og sett gjennom mine vakre blå øyne.

#30 Steffan

MTOTFLS