Røalag på Norway Cup!

Røa deltok med 3 lag på Norway Cup, her kan du lese om hvordan det gikk med de!

2015-08-11
olaroa

Røa Fotball hadde 3 lag representert på Norway Cup; G12 Røarøverne, J16 og Røa Unified. Alle lagene hadde gode opplevelser på Ekebergsletta og møtte tidvis god motstand, men det viktigste var kanskje den sosiale faktoren og hyggen.

Røarøverne fikk 6 kamper i Norway Cup og endte opp med en målforskjell på 31-1. Det betyr at laget fra Lysejordet scorte 5 mål i snitt per kamp og var et offensivt, hardtarbeidende lag. For å pynte på egen statistikk bestemte de seg også for å score et selvmål, hvilket betyr at de scorte alle målene i kampene de deltok. Laget, som er ledet av Geir Nordby, melder om at de har hatt en fantastisk bra uke, hvor hele laget har kost seg med morsomme kamper og en sosial uke med kamerater.

J16 var et blandingslag av J14, J15 og J16 som deltok i 7er-spill. Her deltok de som ikke var på ferie. Laget ble ledet av Robert Henriksen (J14) og sportssjef og kom seg til kvartfinale i B-sluttspillet. I gruppa hadde vi tøff motstand, og beklagelig så endte det opp med at jentene tapte jevne kamper. Da de vant siste gruppespillkamp berget de3. plass i gruppa, og slapp dermed å spille første kamp i sluttspillet (som startet latterlig tidlig)... Siden det ble B-sluttspill var innstillingen at en skulle gjøre en best mulig innsats for å gå hele veien, men det endte dessverre opp med utslag på straffesparkkonkurranse mot Rennebu IL. Til tross for det utrolig bitre nederlaget har jentene hatt en fin uke på Norway Cup med mange spennende kamper og tar med gode minner fra Ekeberg.

Røa Unified har deltatt på Norway Cup mange år, og begynner å bli kjente travere der oppe. De spilte 3 gruppespillkamper, som endte med én seier og to tap, før de spilte bronsefinale mot Nordstrand. I gruppespillkampen mot Nordstrand vant Røa med god kontroll, og første omgang i bronsefinalen tilsa at det skulle bli pokal i år. Dessverre mistet de fullstendig grepet om kampen i andre omgang, og Nordstrand snudde kampen fra 4-1 til 5-7. Dermed ble det fjerdeplass på Unified, men de vant kampen om TV-innslaget.

Alt i alt har Røa Fotball hatt en spennende og god uke på Ekeberg, og sportssjef anmoder alle til å delta ved neste års Norway Cup. Klubben planlegger å stille med telt oppe på Ekeberg slik at alle Røalag kan ha en base med sekretariat og sosiale happenings. Dette kan løfte arrangementet for alle lag og skape enda bedre opplevelser!

Bra jobba til alle som deltok!