Vi får kortreist skileik!

Det nærmer seg oppstart av snøproduksjon på Voksenjordet. La oss kalle området RØA SNØPARK som arbeidstittel, vi ønsker forslag på et superdekkende navn på dette området.

2017-12-05
trudelarstad

Vi har fått tillatelse fra alle myndigheter, vi har tilkoblet vann på offentlig vannledning og strøm fra nettet. Container og infrastruktur er på plass, så nå er det plug and play neste uke, uke 49, når snøkanonen rulles på plass.
Alle investeringer er bevilget av forskjellige offentlige etater og vi har også kjøpt inn et kjøletårn for å lage snø helt opp til -1 grader. Snøkanonen er også i Røa sitt eie!!

Ulf på Bogstad vinterparadis er engasjert til å bistå oss på dagtid, samt å transportere snø fra bandy banen til snøparken. Det investeres også i en dumper som kan flytte snøen rundt på jordet.

Vi trenger hjelp av alle i RØA land til å spre det gode budskap; VI SKAL LAGE KORTREIST SKILEK FOR ALLE! Mer info kommer, men foreløpig fremdrift er som følger;

Mandag 4/12 vår egen snøkanon settes i parken og testes.
Torsdag 7/12 kommer Marco fra Sveits og begynner montering av kjøletårnet.
Mandag 11/12 igangkjøring og oppstart fest i parken, alle grupper i Røa langrenn møtes i parken og feirer det nye anlegget før mandags treningen!!Oppmøte 1800 ved containeren, vi inviterer media, og bilder/video tas til nye/eksisterende sponsorer(mest mulig Røa klær).

Naboklubber og naboer inviteres også denne dagen 11/12 klokken 1800, da dette anlegget kommer til å bli benyttet av alle i området, skiklubber, barnehager, skoler og turgåerne for å nevne noen!!

Vår drøm og mål er å lage det råeste permanente langrenns cross anlegget i Nord Europa, dette skal vi klare i den beste klubben i verden, RØA IL. Tidlig snø og kortreist ski lek er viktig for langrenn sporten.

Vi skal ta hensyn til naboer og til dette trenger vi hjelpe av fra alle! Hvis noen hører noe negativt om støy etc, gi beskjed. Vi trenger hjelp av alle sammen, ta kontakt om dere har mulighet til å bidra.

Utfyllende planer og info blir gitt på vår snøsamling på Trysil helgen 8.-10. desember.

Følg ellers med på våre Facebook-sider for løpende informasjon. https://www.facebook.com/RoaLangrenn/

Vi gleder oss til å se dere alle sammen!

Styret i Røa langrenn.

Tusen takk så langt til våre bidragsytere og samarbeidspartnere;

Foresatte og aktive i Røa IL
Bymiljøetaten, Oslo kommune
Sparebank 1 Østlandet, Ved Roald Henning Stene
Oras/Bravida(rør)
Elektro Sivert Installasjon(elektro)
Sparebank stiftelsen
BVP

Banner blir hengt opp så snart som mulig i parken.