Vel gjennomført Mærradalen Opp!

Akersposten Mærradalen Opp ble et topp arrangement på alle måter. Selve løypa går i fantastisk flott natur. Du kan løpe på lag eller individuelt. Du kan løpe fort eller ta det rolig. Uansett så blir det sosialt, grilling og god stemning i mål.

2019-05-23
per-ivar@roail.no

Akersposten Mærradalen Opp

Onsdag 22. mai hadde vi gleden av å bygge videre på vår tradisjonsrike påhengsstafett. Denne gangen også med en ny klasse; individuelt.

Vi i Røa IL synes at dette å kunne løpe gjennom den flotte naturen Mærradalen i en sosial setting er en opplevelse som ennå flere bør unne seg.

Derfor er vi glade for at arrangementet stadig vokser. Vi setter pris på at både naboklubber, slik som VASK og ØHIL, og familier over hele Oslo deltar.

Vi hadde 84 løpere til start, og - siden dette i all hovedsak er en påhengsstafett med 4 løpere - 216 flotte sprekinger i mål. Det betyr at vi nesten klarte målet vårt om å doble den gamle rekorden på antall startende.

I Røa ILs jubileumsår (120 år) i 2020 krysser vi fingrene for at vi har over 100 på startstreken.

Ny tidsrekord!

Overraskende nok var det "Familieklassen" som satte denne rekorden. Samtidig var dette kanskje ikke like overraskende når vi forteller at det var langrennsløperen Pål Golberg og laget "Pål sine høner" som satte fartsrekorden på Mærradalen opp?  Tiden til "Pål sine høner" var: 18 min 31 sek og 8 tideler.

Pål måtte allikevel innrømme at han - som selv løp lengste etappe - underveis og særlig i starten fikk tøff motstand fra langrennsløperne i Røa IL - "Røa Gutter jr", som vant "Åpen klasse" på tiden 19 min 7 sek 6 tideler.

Raskeste jente/kvinne i individuell klasse ble Eva Skaugvold på tiden 22 min 17 sek 9 tideler. Oscar Pladsen Gussiås var raskeste individuelle gutt/mann. Han brukte 19 min 52 sek 5 tideler.

Vi vil også trekke frem Familien Ness Evensmo, som med to gutter på 7 og 8 år, gjennomførte på tiden 22 min 55 sek 6 tideler. Dette er helt fantastisk og - siden rekordlaget besto av voksne - velger vi i ettertid å kåre dette laget som "Vinner av familieklassen med barn på laget" og gi dem nøyaktig samme premie som vinnerlagene.

Det viktigste er å delta!

Vi er spesielt stolte over at mange barn og unge valgte å stille samt at vi i år fikk med mange fra de fleste av idrettene våre. Goda tok med seg hele fotballlaget sitt - Lysejordet 2009 - og hadde en flott tur oppover Mærradalen med viktige rullepauser underveis. Alle fikk selvfølgelig premie.

I mål "gikk grillen varm", venner traff hverandre, familier traff familier, noen fikk nye venner og avtalte neste års deltakelse. Andre pratet om både løpet og andre spennende ting for store og små.

Til slutt vil vi takke arrangørene som sørget for at også årets Mærradalen Opp ble en suksess; Fredrik Eckhoff, Roger Bjørn Haugen, Cecilie Steensen, Geir Sparboe, Torun Løberg, Eline Fjellbirkeland, Mia Stoknes, Otto Magnus Gussiås, Anne Elisabeth Welo, Arne Staavi og Jacob M Johansen, Cathrine Timm Sundin, Kathrine Vandraas og Kjetil Ek Havnevik.

RESULTATLISTE!

Resultatliste ligger vedlagt nederst på denne siden!

Collage_m%E6rradalenopp.jpg