Røa Bogstad Triatlon 13. juni: Påmeldingen er åpen

Vi håper at du som har deltatt i Røa Bogstad Triatlon før sitter fortsatt med gode minner fra løpet og gleder deg til to nye triatlon øvelser i år. Du som ikke har vært med tidligere, eller du som synes det har vært litt tøft, vil likevel prøve i år.

2018-05-07
Margrethe

Stevnet avholdes onsdag 13. juni.

Røa Bogstad Triatlon er et treningsstevne for barn og ungdom mellom 6 og 19 år. Det arrangeres ved Bogstad badeplass på onsdager i nest-siste skoleuke før sommerferien og i første uke etter sommerferien. Det er først og fremst en sosial happening og litt annerledes trening enn den dere er vant tol. De som vil kan også teste sine grenser og gi bånn gass. Vi tar tiden på alle, men den fås kun på forespørsel fra utøveren. I august kåres det klubbmesteren på de tre forskjellige distanser.

Hva må du ha for å delta?

Svømmebukser/svømmedrakt, evt. våtdrakt, badehette og svømmebriller – sykkel, hjelm – løpe sko, shorts og T-skjorte

Hva skal du gjennom?

– Svømming langs vannkanten med start enten fra land eller brygga i valgfritt svømmeart. Det blir mulighet for å stoppe under svømming om noen må (dvs. vannet vil ikke bli dypt) og om du vil kan du til og meg vasse eller løpe i vannet. Vi har voksne vakter i vannet som kan hjelpe ved behov.

– Sykling skjer på grusveier i området Bogstad badeplass – Bogstad gård for de yngste. De eldre gruppene sykler en lengre runde hvor de krysser Sørkedalseveien på overgangsfeltet ved Bogstad Gård og sykler på grusvei og i terreng rund Hestehagan. Det blir vakter ved vei overgangen og det blir satt opp varsel langs Sørkedalsveien. Sykkeltraseen er ikke teknisk krevende men går på grovere underlag derfor landveisykler egner seg lite i denne øvelsen og det er en selvfølge at vi benytter ikke elektriske sykler.

Løping går på grussti mellom bommen ved Bogstad golf og Bogstad Gård.

Distanser og starttider

Minitriatlon (6-10 år): 50 m svøm – 1000 m sykkel – 500 m løp                    start kl. 18:00

Barnetriatlon (11-12 år): 125 m svøm – 4500 m sykkel – 1200 m løp            start kl. 18:45

Supersprint (13-19 år): 300 m svøm – 7350 m sykkel – 2400 m løp              start kl. 19:30

Deltagelse i arrangementet er gratis, men barn som fyller 13 år i 2018 må ha gyldig lisens. Til deltagere som ikke er medlemmer i en klubb tilknyttet Norges Triatlonforbund (NTF) vil vi selge en-gangs lisens til 50 kr (vips). For oversikt over klubber tilknyttet NTF se:

Vi følger Anti doping bestemmelser og ønsker at alle utøvere gjør seg kjent med disse.

Påmelding

Online påmelding er åpen fra 28. mai til 11 juni. Vi ønsker å avslutte påmeldingen tidligere i år for å kunne ta ut lisenser for Røa – medlemmer.

Link til påmelding finner du på vår hjemmeside: https://www.roail.no/Triatlon.html

Har du spørsmål, besøk vår arrangement side på Facebook (Røa IL Triathlon) og benytt kommentarfeltet der eller kontakt Margrethe Meo på 99 41 05 12 (sms)